Pravidelnost je základem běhání

Běžecký průvodce pro začátečníky

Pravidelnost je základem běhání

Při prvních konzultacích kladu vždy na jedno z prvních míst informaci o tom, že běh je především o trpělivosti a pravidelnosti. S trpělivostí a pravidelností se postupně vypracujete k výborné fyzické kondici, skvělým výkonům a výbornému pocitu při běhání. S trpělivostí vám ale nepomohu. Je to vlastnost, kterou je si musíte rozvinout sami. Sám jsem byl velmi netrpělivý, ale vždy jsou z toho pouze mrzutosti. Ať už špatné pocity, že jsem “TO” nedokázal, neuběhl, nezrychlil atd, či dokonce v horším případě zbytečná zranění, která většinou plynou z toho, že přestaneme poslouchat svoje tělo. To vás následně velmi razantně upozorní na to, že tudy cesta nepovede a zastaví nás. Třeba i na několik týdnů. A to nechceme nikdo.

S čím ale mohu pomoci je určitě vybudování návyku na běhání. Je to přitom velmi jednoduché. Chcete začít běhat? Udělejte si pravidelně čas. To se snadno řekne, ale v praxi to pak dopadá všelijak a vím, jaké s tím mohou být problémy. Proto jsem připravil úplně jednoduchý nástěnkový kalendář, díky kterému si tento velmi pozitivní návyk můžete vybudovat. Najdete ho volně ke stažení pod tímto článkem.

Princip je jednoduchý až prostý: naplánujte si týden (to je takový závazek “Kdy chci vyběhnout”), stačí tečka do každého tréninkového dne. Pak po odběhnutí si do něj vyznačte, že jste si svůj závazek pro sebe splnili. Podaří se vám splnit vše, co jste si naplánovali? Mějte ho pořád na očích na místě, kolem kterého chodíte. Uvidíte, že postupně dokážete čas na běhání zakomponovat so svého týdenního programu a je to skvělý trénink na dobu, kdy třeba budete chtít trénovat podle opravdového tréninkového plánu.

 

Tak sportování, trpělivosti a pravidelnosti zdar/nazdar!

 

Stažení kalendáře zde: kalendar

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *